Tuesday, July 5, 2011

ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈ ေရွးရိုးထံုးစံအစဥ္အလာမ်ားႏွင္႔စပ္လ်ဥ္း၍

ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈ ေရွးရိုးထံုးစံအစဥ္အလာမ်ားႏွင္႔စပ္လ်ဥ္း၍

အခုတေလာ မန္းေလသားေတြရဲ႕ ေတာ္ကီမွာ အေတာ္ေလးပိေနပါတယ္။ မန္းေလးမွာ ၀စၥႏွစ္လံုးေပါက္ က်န္ခဲ႔တယ္္မထင္နဲ႕။ တစ္ခ်ိဳ႕ကမန္းေလးသား။ တစ္ခ်ိဳ႕က မန္းေလသားမွ မန္ေလသားစစ္စစ္။ ဒီလိုေျပာလို႕ ရန္ကုန္သားျဖစ္ရတာကို ကြ်န္ေတာ္အားမငယ္ပါဘူး။ အဟဲဟဲ။ ခင္ဗ်ားတို႕ မန္းေလးမွာ ၾကီးျပင္းခဲ႔တာကိုလည္း ၾကံဖန္ဂုဏ္ယူရင္ ယူလို႕ရသလို (ဥပမာ၊ က်ံဳးေရေသာက္ရတာျဖစ္ျဖစ္၊ ေနျပည္ေတာ္နား ေနရတာျဖစ္ျဖစ္၊ ျမိဳ႕ကေလး ေလးေထာင္႔ပံုရိွတာကိုျဖစ္ျဖစ္၊ ခဏခဏမီးေလာင္းတာျဖစ္ျဖစ္၊ တရုတ္သူေဌးေတြေပါတာျဖစ္ျဖစ္၊ ျမန္မာစာအေရးအသား ေျပျပစ္တာကိုျဖစ္ျဖစ္၊ ယဥ္ေက်းမႈ ျမတ္ႏိုးတာကိုျဖစ္ျဖစ္၊ ေရႊဆိုင္ေပါတာကိုျဖစ္ျဖစ္၊ စစ္ကိုင္းေတာင္ရိွတာကိုျဖစ္ျဖစ္၊ မဟာျမတ္မုနိ တည္ရိွေနတာကိုျဖစ္ျဖစ္၊ ေမျမိဳ႕လို လွပတဲ႔ျမိဳ႕ေလးပိုင္ဆိုင္တဲ႔တုိင္းေဒသၾကီးရိွတာျဖစ္ျဖစ္ ၊ ဘာသာ၊သာသနာထြန္းကားတာျဖစ္ျဖစ္၊ ျမန္မာအစားအစာလတ္ဆတ္ေပါမ်ားတာျဖစ္ျဖစ္၊ေန႕ပူညခ်မ္းတာျဖစ္ျဖစ္၊ စက္ဘီးေပါျပီး မီးပြိဳင္႔နည္းတာျဖစ္ျဖစ္၊ လမ္းစည္းကမ္းခ်ိဳ႕တဲ႔တာျဖစ္ျဖစ္)၊ က်န္တဲ႔ျမိဳ႕သားေတြလဲ ၾကံဖန္ဂုဏ္ယူမယ္ဆိုရင္ ဂုဏ္ယူစရာအမ်ားၾကီးရိွတယ္။

ဇာတိပုည ဂုဏ္မာန ဆိုတာလည္း အရင္တုန္းကေတာ႔ အေတာ္ေလးကို အင္အားေကာင္းခဲ႔တဲ႔ စကားလံုးပါပဲ။ ဘာလုိ႕လဲဆိုေတာ႔ ေခတ္အခါအရသံုးၾကတာဆိုေတာ႔ လိုအပ္တဲ႔ေခတ္မွာသံုးၾကေလသတည္းေပါ႔။ ျမန္မာျပည္ၾကီးကို မန္းေလးသားေတြ ဘယ္ေလာက္ခ်စ္လဲေတာ႔မသိဘူး။ သူတို႕ျမိဳ႕ကိုေတာ႔ သူတို႕အေတာ္ေလးခ်စ္တယ္။ ကိုယ္႔ျမိဳ႕ကိုယ္ခ်စ္တာ အေၾကာင္းမဟုတ္ေပမယ္႔ မန္းေလးကလြဲရင္ က်န္တဲ႔ျမိဳ႕သားေတြခမ်ာ ျမန္မာစာလည္းမတတ္၊ အသိပညာကလည္းႏံုနဲ႕၊ ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈကိုလည္း မေက်ညက္သေယာင္ေတြေျပာတဲ႔ မန္းေလးသားတခ်ိဳ႕ကိုေတာ႔ အထူးတလည္ အံၾသမိတယ္။


ဘယ္သူက စျပီးေျမွာက္ေပးလုိက္တယ္မသိပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ေမာင္သာႏိုးတို႕ အုပ္စုကလည္း တစ္ခါေျပာတယ္။ ျမန္မာစာ ပါေမာကၡေတြက ျမန္မာစာေကာင္းေကာင္းမတတ္ဘူးတဲ႔။ ဘာလုိ႕လဲဆိုေတာ႔ မန္းေလးနဲ႕ အနည္းငယ္ေ၀းတဲ႔ေဒသကမို႕လို႕ဆိုပဲ။ သူတို႕ဆိုလိုတာက ျမန္မာစာေပေတြမွာ အညာအေငြ႕အသက္ေတြကို အညာသားမဟုတ္တဲ႔ အေၾကသားေတြ HEART ထိဖုိ႕မလြယ္ဘူးေပါ႔ေလ။


ဟုိတေလာက မန္းေလးသားတစ္ေယာက္ေရးတာဖတ္လုိက္ရတယ္။ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းေတာင္ မန္းေလးနဲ႕ နည္းနည္းေလးနီးသြားလုိ႕ေတာ္လာတာတဲ႔။ ညတ္ခြ်ာဖ်ား။ ကံသီေပလုိ႕။


ျမန္မာစာေရးထံုးမွာ အထူးသျဖင္႔ ႏွစ္မ်ိဳးကြဲမယ္ထင္တယ္။ အၾကမ္းဖ်င္းေျပာတာပါ။ တစ္ခုက ဘုရားစာကေနလာတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ဥိးေဖေမာင္တင္တို႕ရဲ႕ အဂၤလိပ္သဒၵါနည္းလမ္းေတြနဲ႕ အေတာ္ေလးဆင္တူတဲ႔စနစ္ေတြကေနျဖစ္လာတဲ႔ သင္ရိုးျမန္မာစာေတြ။ အၾကမ္းဖ်င္းခြဲေျပာခ်င္တာကလည္း အေၾကာင္းရိွပါတယ္။ ျမန္မာစာအေကာင္းဆံုးလို႕ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသတ္မွတ္ထားၾကတဲ႔ ေရႊဥေဒါင္းဟာ သူ႕အေရးအသားကို အဂၤလိပ္စာအုပ္ေတြက က်စ္လ်စ္မႈနဲ႕တိက်မႈကိုယူထားတယ္လို႕ေျပာပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ျမန္မာစာအေရးအသား ေကာင္းမြန္ ေျပျပစ္ အျပစ္ကင္းတယ္လို႕ စံထားၾကတာေတာ႔ ရဟန္းတစ္ပါးျဖစ္ပါတယ္။ ေတာင္ျမို႕က ရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ကေတာ႔ အေရးအသားကို ဘုရားစာေတြကေန ေလ႔လာတယ္လုိ႕ ဆိုပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ စာေရးရင္ စာသြားစာလာေျပျပစ္ေအာင္ ခဲတံေလးကို ေခါက္ေခါက္ျပီးေရးတယ္လုိ႕လည္း မွတ္သားဖူးပါတယ္။ တကယ္ေတာ႔ ျမန္မာစာက်က်နနေရးတယ္ဆိုတာမွာ လူနားလည္ဖုိ႕က အဓိကမဟုတ္လားဆိုတာကို ျပန္ျပီးေမးစရာရိွပါတယ္။ ေရႊဥေဒါင္းဟာ သတင္းစာေခါင္းၾကီးေတြေရးေတာ႔ အဂၤလိပ္စကားလံုးခန္႕ခန္႕ေတြကို တမင္ ထည္႕တာေတြကလည္း အဓိပၸာယ္ေလးနက္မႈကို ယုတ္ေလ်ာ႔မသြားဖုိ႕ျဖစ္တယ္လုိ႕ဆိုပါတယ္။ ဆိုလိုတာက စံသတ္မွတ္ထားတဲ႔ ျမန္မာအေရးအသားဆိုျပီး ေျပာၾကဆိုၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ အဲဒါဟာ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ အၾကိဳက္ (၀ါ) preference ျဖစ္တယ္လုိ႕ေျပာခ်င္ပါတယ္။


ျမန္မာလူေတာ္ေတြမွာ အားနည္းခ်က္တစ္ခုရိွတတ္ပါတယ္။ ေတာ္တာနဲ႕အမွ် မာနၾကီးျပီး တယူသန္ကုန္တာပါပဲ။ ကမာၻမွာ ကိုယ္႔နံပါတ္က ဘယ္ေလာက္မ်ားရိွမလဲဆိုတာကို ျပန္ေတြးျပီး မာနေလးေလွ်ာ႕ျပီး လုပ္သင္႔တာလုပ္၊ေရးသင္႔တာေရးရင္ေတာင္ ပိုျပီးအဆင္႔ျမင္႔တဲ႔စာေတြ ေရးႏိုင္ဖုိ႕ရိွပါတယ္။


ျမိဳ႕စြဲေတြ ေဒသစြဲေတြနဲ႕ ဘာမဟုတ္တာကို အဟုတ္လုပ္ေနရင္ေတာ႔ ရယ္စရာပဲေကာင္းပါတယ္။ ရန္ကုန္သားေတြခမ်ာ ကံေကာင္းလုိ႕ (ရွင္ေစာပုကယ္ေပလုိ႕) ေရႊတိဂံုေစတီေလးက်န္လို႕သာ ေျဖသာတယ္ေနာ္။ ကံဆိုးျပီး ေရႊတိဂံု ေစတီကိုသာ မန္းေလးမွာတည္ခဲ႔လုိက္ရင္ေတာ႔ ရန္ကုန္ကေကာင္ေတြဆိုတာ ေရႊတိဂံုဖူးခ်င္ရင္ မန္းေလးကို ေျပးဖူးရတယ္ ဘာညာျဖစ္ေလဦးမွာ။ ပထမ ျမန္မာပံုႏွိပ္စာအုပ္ကို ရန္ကုန္မွာ ပထမဆံုးပံုႏွိပ္တာက မန္းေလးမွာ ႏွိပ္လို္က္ရင္ အခုလို ရန္ကုန္သားေတြ ၾကံဖန္အေျပာခံရတာသက္သာေအာင္ျဖစ္မယ္။ ဂူတင္ဘတ္ရဲ႕ မ်ိဳးရိုးကို စံုစမ္းျပီး မန္းေလးနဲ႕ ဘယ္လိုဆက္စပ္ေနလဲဆိုတာ ရွာဖတ္ၾကည္႕ဦးမယ္။ ရာဇကုမာရ္ေက်ာက္စာကေတာ႔ မန္းေလးသားေတြ ထြင္းခဲ႔တာျဖစ္ႏုိင္ေသးတယ္။ ေဒါက္တာသန္းထြန္းလည္း မန္းေလးမွာဆံုးသြားတယ္။ ဒါလည္းၾကံဖန္ဂုဏ္ယူစရာ။ ဒါေတာင္ ဧရာ၀တီတုိင္းမွာေမြးလုိ႕ ဒီေလာက္ပဲေတာ္တာ။ မန္းေလးမွာမ်ားေမြးၾကည္႕ ဘယ္ေလာက္ေတာ္မလဲဆိုတာ ေတြးၾကည္႕ရံုနဲ႕ ၾကက္သီးဖ်န္းဖ်န္းထတယ္။ နတ္ႏြယ္ဆို ျမစ္ၾကီးနားမွာ ေမြးတာ၊ တစ္ကယ္လုိ႕သာ ဧရာ၀တီျမစ္ကေနစုန္ဆင္းလာျပီး မန္းေလးမွာသာ စာေပေလ႔လာလုိက္ရင္ ဒီထက္ ေပါက္ေရာက္သြားႏုိင္ေသးတယ္။


ဆုိလိုတာက ေဒသတုိင္းမွာေတာ႔ ေတာ္သူေတြရိွမွာပါပဲ။ ေဆြမ်ိဳးေတြစစ္ၾကည္႕ရင္လည္း ေနာက္ဆံုး လူဆိုးေရာလူေကာင္းပါ ပါမွာပါပဲ။ ဂုဏ္ရိွသူေရာ၊ ဂုဏ္မဲ႔သူေရာ ပါမွာပဲ။ မိဘေဆြမ်ိဳးအေၾကာင္းျပဳျပီး မာနျဖစ္တယ္ဆုိရင္ေတာ႔ အငွားမာနၾကီးျဖစ္ျပီး ပိုျပီး ရယ္ရႊန္းဖြယ္ပဲျဖစ္ေနမွာပါပဲ။ ျမတ္စြာဘုရားေတာင္ အဲဒီလို မ်ိဳးရိုးမာနကုိ မၾကဳိက္လုိ႕ သက်မင္းသားေတြကို အေစခံေနာက္မွ ရဟန္းေပး၀တ္ျပီး မာနကို ခ်ိဳးႏွိမ္တတ္ဖို႕ စီမံေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။ မ်ိဳးရိုးဂုဏ္ေစာင္႔တာေကာင္းပါတယ္။ မ်ိဳးရိုးဂုဏ္ေစာင္႔ဖုိ႕ တျခားသူေတြကို လိုက္ျပီး ႏွိမ္ေနစရာေတာ႔လည္း မလိုအပ္ပါဘူး။ အဲဒီလိုပါပဲ၊ ေဒသကိုခ်စ္တာက ေကာင္းပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ပရိနိဗၺာန္ျပဳခါနီးမွာ မိမိရဲ႕ေနရပ္ေဒသကို ေနာက္ဆံုးၾကည္႕ျခင္းနဲ႕ၾကည္႕ခဲ႔ေသးတယ္ ဆိုတာကို ဖတ္လုိက္ရတာနဲ႕ ေဒသခ်စ္စိတ္ကို ခံစားရပါတယ္။


အခုအခ်ိန္မွာ ကမာၻတစ္ခုလံုး ၾကိဳက္တဲ႔ေနရာေရႊ႕ေျပာင္းေနထုိင္ေနတဲ႔ေခတ္ ေရာက္ေနျပီျဖစ္လုိ႕၊ တစ္ေယာက္ နဲ႕တစ္ေယာက္ ေလးစားအသိအမွတ္ျပဳတာကို ယဥ္ေက်းမႈလုိ႕ သတ္မွတ္တဲ႔ေခတ္မွာ ေဒသစြဲသိပ္ၾကီးျပီး တစ္ျခားသူေဒသကလူေတြကို အထင္ေသးတာကေတာ႔ ။ တကယ္႔လူေတာ္လူေကာင္းဆိုတဲ႔သူေတြဟာ တျခားသူေတြရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာကို နင္းျပီးျမင္႔မားျပရမွာ ရွက္တဲ႔သူေတြပါပဲ။ ဒါဟာ သိပ္ကို ကေလးဆန္တယ္ဆိုတာ သိၾကပါတယ္။ သိပ္ကို ကလီေရွးျဖစ္ေနတဲ႔ အဆုိအမိန္႕ေလးတစ္ခုပါ။ အမွတ္တရ ျပန္ရြတ္ပါရေစဦး။

If I devalue you, I devalue myself.


Regards,

ရန္ကုန္သား Xanthos

Notes: အခ်င္းခ်င္းအမ်က္အအီတစ္ေစ႔မရိွ၊ ခ်စ္ေသာမ်က္ေစ႔ျဖင္႔ရွဴၾကရကုန္၏။

အခုတေလာ စိတ္ညစ္ေနတာနဲ႕ စာေတြလွိမ္႔ေနရးေနတာ ၾကမ္းျပင္ေတာင္အေတာ္ေျပာင္သြားျပီ။ မၾကာမီ ရွည္ရွည္လ်ားလ်ားစာေတြတင္ဖုိ႕ရိွပါတယ္။